2013年4月4日 星期四

Lenka 的Everything At Once--windows 8 的廣告主題曲 中文歌詞

Lenka - Everything At Once

真的很好聽耶...這算是輕快節奏吧..
我對音樂不了解..只是喜歡..
非正規的中文歌詞 =="
自己爽的...
我覺得歌詞有一種童話般的幻想...
所以想這樣翻...



"Everything At Once"

As sly as a fox, as strong as an ox
狡猾的狐狸,強壯的公牛
As fast as a hare, as brave as a bear
敏捷的野兔,勇敢的棕熊
As free as a bird, as neat as a word
自由的小鳥,美妙的歌詞
As quiet as a mouse, as big as a house
安靜的老鼠,大大的房子

All I wanna be, all I wanna be, oh
我好想要,我好想要,喔!~~
All I wanna be is everything
我好想要變成每一樣東西..

As mean as a wolf, as sharp as a tooth
酷酷的野狼,尖尖的牙齒
As deep as a bite, as dark as the night
深深地咬一口,(在)黑黑的夜晚
As sweet as a song, as right as a wrong
好好聽的歌,是對又是錯..
As long as a road, as ugly as a toad
長長的路,醜醜的蟾蜍(癩蝦蟆)

As pretty as a picture hanging from a fixture
掛起來的美麗相片
Strong like a family, strong as I wanna be
像一個家一樣的堅固,像我想要一樣的堅強..
Bright as day, as light as play
白天的明亮,輕快的閃動
As hard as nails, as grand as a whale
堅硬的爪子,雄偉的鯨魚

All I wanna be, all I wanna be, oh
我好想要,我好想要,喔!~~
All I wanna be is everything
我好想要變成每一樣東西..
Everything at once
每一樣東西,就是現在(立刻、馬上)
Everything at once, oh
每一樣東西,就是現在(立刻、馬上),喔!~~
Everything at once
每一樣東西,就是現在(立刻、馬上)

As warm as the sun, as silly as fun
溫暖的太陽,愚蠢的玩笑
As cool as a tree, as scary as the sea
沉著的樹,與恐怖的海
As hot as fire, cold as ice
熱熱的火,寒冷的冰
Sweet as sugar and everything nice
甜甜的糖跟一切美好的事物

As old as time, as straight as a line
古老的歲月,筆直的線條(搞不好有其他意思 像詩行間的嚴肅??)
As royal as a queen, as buzzed as a bee
高貴的皇后,嗡嗡叫的蜜蜂
Stealth as a tiger, smooth as a glider
潛伏的老虎,平靜的滑翔機 (像滑翔機一樣沒有毛 XD")
Pure as a melody, pure as I wanna be
純粹的旋律,純粹的想要..

All I wanna be, all I wanna be, oh
我好想要,我好想要,喔!~~
All I wanna be is everything
我好想要變成每一樣東西..
Everything at once
每一樣東西,就是現在(立刻、馬上)



沒有留言:

張貼留言